Ursula Summ, Nowa dieta rozdzielna. Co z czym łączyć, aby wyglądać szczupło i młodo

Książka, którą recenzuję ma piękne zdjęcia potraw, co bardzo lubię. Jest treściwa i posiada przydatne informację, wskazówki i przede wszystkim pyszne propozycje potraw. Jest podzielona na część teoretyczną i praktyczną.

Dieta rozdzielna podlega mottu; „nie musisz jeść mniej, tylko inaczej”. Autorka tłumaczy, że dieta rozdzielna polega na podziale produktów i ich odpowiedniego łączenia – tak, aby dobroczynnie wpływały na układ trawienny. Grupuje produkty spożywcze na białkowe, węglowodanowe i neutralne. Grupę neutralną można zestawiać z grupą białkową lub węglowodanową. Nie należy łączyć grupy białkowej z węglowodanową. Dieta rozdzielna przyszła do nas z Ameryki i w Polsce robi dość sporą furorę. Można znaleźć nie tylko książki, ale i przepisy w Internecie, np tu. Być może oznacza to, że jest faktycznie skuteczna!

Do grupy neutralnej zaliczają się takie produkty jak warzywa (np. bakłażan, papryka, marchewka, surowe pomidory itd.), sałaty czy grzyby; do grupy białkowej np mięso, ryby, owoce, jajka, mleko czy sery a grupy węglowodanowa ma w spisie produkty pełnoziarniste, ziemniaki, niektóre warzywa i środki słodzące. Kiedy zapoznamy się z pełnym spisem możemy stworzyć smaczne kombinacje, które dadzą wytchnienie naszej wątrobie.

W kolejnej części są przedstawione cztery rodzaje diet – tydzień mocy, który ma na celu rozruszać organizm, nauczyć łączyć produkty i redukcję wagi. Następne to diety dla początkujących (z łatwymi przepisami dla osób, które nigdy nie były na omawianej diecie), dieta dla zabieganych (pracujących) oraz dieta dla smakoszy (dla lubiących gotować).

Osobiście urzekła mnie prostota tej diety i kusi mnie, by spróbować. Jednak od samego czytania i przeglądania pięknych zdjęć od razu robię się głodna ;)